Trzecioklasiści już we wrześniu otrzymali paszporty, by w kolejnych miesiącach podróżować po kontynentach i poznawać niezwykłe ciekawostki o świecie, ludziach, zwierzętach. Praca z mapą i globusem to planowanie i poszukiwanie miejsc, w których należało się zatrzymać i rozwiązać zadania na poszczególnych stacjach, a te dawały możliwość pracy w zespołach, integracji i wzajemnego wsparcia. W swej podróży uczniowie wcielali się w Indian, odczytywali tajemne ślady, tworzyli afrykańskie wioski. Wylądowali również w USA, gdzie projektowali drapacze chmur z różnych, nietypowych materiałów. Kolejne kontynenty to tańce, zabawy i oczywiście degustacje najbardziej znanych potraw ( z włoską pizza na czele) i przekąsek. Doświadczaliśmy, jak barwić ryż i robiliśmy sensoryczne słoiki. Przekonaliśmy się, jak trudno zjeść smakołyki za pomocą pałeczek.
Celem naszej podróży było kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, wzbogacenie wiedzy dotyczącej środowiska przyrodniczego i społecznego. Było ciekawie, kolorowo, smacznie.
Dziękujemy Rodzicom i osobom, które zaangażowały się w realizację naszego projektu.
Życzymy sobie i Wam wspaniałych podróży i poznawania świata